fredag 12 juni 2015

Säljer skrot

(Vad händer här??)

Det var redan i vintras som jag började dilla om att sälja skrot - eftersom jag hade ärvt så mycket med huset. Se tidigare inlägg här. Och nu är det äntligen gjort! I will tell you all about it.


Först lassade jag bilen med det som sedan visade sig vara nästan 100 kg skrot.

Stena vid T-Skogskyrkogården köper metaller av olika slag.

(En massa skrot att bli av med!)

Väl där väntar du in grönt ljus och kör sedan in till STOPP-skylten. Där hoppar du ut och går in till mottagningen. Du ska ha med dig leg och ditt bankkontonummer. Du får sätta på dig hjälm och varselväst.

Sen hoppar du in i bilen igen och kör in dit killen visar dig.

(Gud, så skönt att bli av med allt detta)

Där inne finns en massa kärl med våg. Killen nollställer de aktuella vågarna och så börjar du lassa ur bilen och sortera i rätt kärl. Killen tog hand om kopparrören och jag järnet. Jag rekommenderar att du tar med dig arbetshandskar för din egen skull.

Sen kör du tillbaka till stoppskylten och går in till mottagningen för att få kvitto och lämna tillbaka varsel-grejerna. Pengarna kommer på kontot om några dagar.

Tack och hej. Du åker ut och är klar.


86 kg järn gav 54 spänn. Ingen guldgruva med andra ord. Däremot gav kopparn på 8 kg cirka 280 kr.

Killarna verkade ha riktig sommarfeeling så jag fick en glass! En sandwich. Den satt som en smäck.

En sista bra grej att tillägga är att jag råkade ha med mig tomma konservburkar för att jag tänkte svänga förbi återvinnings-igloos. Men de kunde jag slänga på vågen, de med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar