tisdag 23 juni 2015

Sparkcykel från Clas Ohlson

Eftersom jag bytt uppdrag (jobb, alltså) så bestämde jag mig för att fira det med något jag funderat på ett tag: En sparkcykel! Jag har bara 5 min till tuben på morgnarna, men det är en raksträcka som bara är sååå tråkig att gå. En kollega föreslog att jag köper en ihopfällbar spark som jag tar med mig på tuben och sedan sparkar mig vidare till jobbet. För väl framme på T-centralen har jag hela 10 min att pallra mig innan jag är framme.


DENNA spark från Clas Ohlson blev det. Den ligger på endast 299:- och det är bra att börja med något där jag kan testa mig fram om detta är något för mig. Den är i aluminium och och väger bara 2,8 kg. Den tar upp till 80 kg. Puh.

(Tuggar på ett äpple)

Cykel, tänker ni då. Well, dels sålde jag min cykel häromsistens. Jag har använt den EN säsong och aldrig mer sedan dess. Den är bra att ha - i teorin! Och dels tar den plats och den är värdefull. Kan ej stå utomhus knappt. Nä, spark tror jag på.

(Ihopfälld på väg ned i tuben)

Har testat två dagar till jobbet nu och sparkat mig till tuben, från tuben till jobbet och swishat mig förbi lemmeltåget på några hundra meter och jag har också hunnit sparka mig inne i stan till möten. Det är lite jobb, men jag antar att jag tränar upp de aktuella musklerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar