måndag 8 juni 2015

Ernst-komplimang

(Innan Karin kom och joinade)

Det blev en Tallkrogsfika hemma i villan på Nationaldagen i lördags. Jag bjöd dit Martin, Karin, Hanna och hennes nya kille Niklas. Vi traskade runt och tittade på tomten, på hantverkarna som jobbade på muren och på huset. Jag berättade om förändringarna jag gjort och om alla grejer jag snickrat eller gjort om. Vi satte oss sedan i vardagsrummet för att dricka kaffet då Niklas undrar om pajen är gjort på äpple, varpå jag svarar att det är rabarber från trädgården. Hans reaktion: "Herregud, det är ju som att sitta i ett avsnitt med Ernst och fika! Du har berättat om färgblandningen till de nya väggarna och att du gjort bordet vi sitter vid och nu bjuder du på hemmagjort paj."

Den komplimangen alltså. Den gick hem. :)

(Kolla in färgen på syrénen)

Muren är i princip klar nu för övrigt. Jag visar bilder i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar