söndag 21 juni 2015

Test på batteridrivna gräsklippare

(Grannen räddade min bensinare)

Gaaah! Min gräsklippare har protesterat något så in i... hela denna säsong. Den har några år på nacken och jag fick den med huset. Det är en sådan där Briggs & Stratton, typ världens mest kända gräsklipparmärke, så det är ingen skit. En bensinare.

Grannen Björn som meckar med bilar har kollat på den vid ett flertal tillfällen nu och fått igång den. Jag har trott att det varit "grönt" eftersom han är ruttad och en gräsklipparmotor inte direkt är komplicerad. 

Men så nu, söndag afton när solen skiner och jag tar mig an gräsmattan, så stannar den när jag kommit ungefär hälften. Jag funderar på att ge upp och köpa den där eldrivna rackaren som Gör det själv tipsade om.

(Ur senaste numret av Vi i Villa)

Det var nämligen i senaste numret av Vi i Villa som jag läste ett test på eldrivna gräsklippare, alltså sådana med batteri - utan sladd. Sladden är ju märklig. Den står en ju bara ut med för att klipparen är så billig (ligger oftast under tusenlappen).

Bosch, Stiga, Biltema och Black & Decker är med i tidningen och Bosch vinner. MEN! Biltemas som endast ligger på 1.499:- (alltså mindre än hälften av en "bra") rekommenderas till små ytor. Och hallå, Tallkrogsträdgårdarna är ju små. 300 kvm är rekommendationen och ja, jag tror att det är det jag kan ha i klippyta.


Nu hittar jag så klart inte testet online, men HÄR finns klipparen hos Biltema iaf.

Jag funderar på att ge upp min bensinare once and for all och köpa mig en batteridriven.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar