torsdag 5 november 2015

Luft/vattenvärmepump - research

(Kvinnorna på bilden har inget med luft/vattenvärmepumpar att göra. Än.)

Att skicka in en offertförfrågan till typ vad som är som att öppna en liten ask där en massa oväntat kommer ut. Igår var helt plötsligt en gubbe från IVT hemma och kollade på förutsättningarna för mitt hus att installera en luft/vattenvärmepump. 

Men jag ska vara ärlig. Det var ett kort och effektivt besök av en gubbe som visste vad han höll på med. Han var noga med att det inte skulle installeras något som faktiskt inte behövdes (säljare har ju en tendens att ha mer fokus på att sälja än att hjälpa, ni vet). 

Ska bli intressant att se offerten, men helt ärligt borde jag unna mig att inte investera i teknisk förhöjning av huset - såvida det inte är akut. Jag har ju både dränerat hela kåken, bytt golvsula och rör och installerat vattenslingor i hela källaren. Det kanske får räcka för ett tag nu?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar