måndag 9 november 2015

Nacka Byggnadsvård - köper uttag

(Undersöker)

Så har jag besökt Nacka Byggnadsvård för första gången. Det var precis som på TV :)

Jag och en väninna åkte dit, hon för att få inspiration, jag för att köpa fina detaljer till hemmet: vägguttag och strömbrytare i porslin!

(Strömbrytare med vred - hur retro?!)

(Det fanns enkel och trippel också)

Det är så klart en riktigt pricy historia detta. Ni vet så där "hjärtklappnings-dyrt" på en "jag måste intala mig själv varför det är OK att jag köper detta"-nivå.

Ni ska självklart få mitt argument: Jag är så duktig med att fixa allt till huset via Blocket eller vänta in reor/kampanjer och så vidare. Men el-detaljer fanns inte ha hitta i något värdigt alternativ. Bauhaus har en lite "finare" plastvariant som är klart inspirerad av förr-i-tiden, men det syns att det endast är inspiration och att detaljen är i plast (som ju kom på 70-talet). Jag tog beslutet att de här el-detaljerna i porslin i gammeldags utförande är en investering jag alltid skulle vara glad över och att om jag kört på Bauhaus-alternativet (för mindre än hälften av pengarna) så skulle jag känna att jag kompromissat - en kompromiss för mycket.

(Hela, eller egentligen första kalaset, gick på nästan 8 lax!!)

HÄR är länkar till porslinsdetaljerna på Nacka Byggnadsvårds hemsida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar