måndag 16 november 2015

Tavelvägg uppe





Förlåt för de korniga bilderna ovan, men det var det enda min kamera hade lust att ta :) Oavsett så blev tavelväggen alldeles super, eller hur? Jag är tvärnöjd.


Jag började med att markera ut på väggen området inom vilket jag var tvungen att hålla mig. Om du tittar riktigt noga ser du ljusrosa klisterlappar som formar en rektangel om 270 x 130 cm.

(Mallen jag jobbade efter)

Samma rektangel markerade jag ut på golvet och började lägga ut tavlorna i ett spontant mönster. Det mönstret visade sig vara alldeles ljuvligt så jag körde på det. Jag plåtade av formationen och använde bilden i mobilen som mall.

(The krysslaser in action)

Avståndet jag valde att hålla mellan tavlorna var 5 cm. Kroken baktill skiljer sig ju ganska mycket ut beroende på ram så det var bara att måtta upp var spiken skulle spikas.


Visst. En kan nog göra detta utan krysslaser eller vattenpass och bara ögonmåtta. Men med denna metod gick det ganska snabbt och smärtfritt.

HÄR skrev jag om krysslasern innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar