måndag 7 december 2015

Elkamin så länge


En kamin vore ju asmysigt att ha hemma. Både som mysfaktor och som uppvärmning när det är riktigt kallt ute.

En sådan är ganska långt ned på priolistan dock. Jag har ju uppvärmning bara det att den är dyr när det blir minus. So I figured; varför inte en elkamin så länge?! Den är ju trevligare att ha framme än ett vanligt konvektorelement. Detta ÄR ju ett konvektorelement med fläkt, men med lampa som låtsas vara glödande ved och eldflammor.


Clas Ohlson hade så klart en för tusenlappen men jag hade ingen större lust att köpa en ny. Magiskt nog hittade jag en på Blocket i Orminge (helt okej körväg från Enskede om en jämför med den andra jag hittade i Birkastan - där skulle jag aldrig hittat parkering!). Jag åkte iväg imorse i tron om att jag var frisk (men icke) och fick den för 300 (istället för 400).

Den kommer från början från Jula (finns ej längre i sortimentet) och låt säkert på en tusenlapp från början.

Söta detaljer
Glödande ved
Nu när det är varmt ute behövs ingen extra värme, men då har jag bara lampdelen på, alltså elden :)

Manöverpanel på toppen
Den har alltså två effektlägen; 900 och det dubbla. Den har fläkt som låter, men mycket bättre spridning av värmen. Den har också en lampdel som är helt separat elementdelen.

Precis samma funktioner har den elkamin som Clas Ohlson har i sitt sortiment just nu.

Vi gosar in oss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar