tisdag 15 december 2015

Reflexgarn



Hur coolt är detta?! Det är reflexgarn i "mössan" jag stickat. Reflexen lyser hur bra som helst.

Jag tog vanliga stickningen och bara adderade till reflextråden - inte svårare än så. Mitt mål är att göra en mudd med reflex även framtill på "mössan".

Utan blixt syns inte reflexgarnet alls

Ja, en del anser ju att detta är ett pannband, men i min värld är detta en mössa med hål för folk med mycket hår :)

Som en tråd du stickar med det vanliga garnet

Jag hittade det på Ljungqvist Garn för 75:-/50 meter. Det fanns även ullgarn i gråa nyanser med reflex i som jag tror kan vara något. 

Ljungqvist finns som jag berättat både i mina gamla hoods Vasastan, men också i Farsta C (se tidigare inlägg HÄR)! Hur lyxigt är inte det, att flytta och så finns en systerbutik på nya stället??




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar