fredag 25 december 2015

God jul 2015



God jul, alla! Hoppas ni had det mysigt igår på julafton. 

Jag premiärfirade hemma i villan vilket var superskönt. Vi inledde med alkofri blåbärsglögg och paradis. Sen blev det jullunch och lussekattsfika (nej, vi kollade inte på Kalle Ankas jul). Efter det åkte vi till Enskede Kyrka vilket var min första visit dit. Det är en byggnad från 1915 (bara) där en julbön hölls. En man sjöng tre sånger som varav den sista var Ave Maria. Då fick jag gåshud, ska jag säga!

En alternativ julgran :)

På väg hem genom Gamla Enskede körde vi förbi två tomtar och wow - det var utan tvekan dagens högpunkt! Familjerna stod i fönstret och väntade på de haltande (ja, båda tomtarna haltade faktiskt) tomtarna som närmade sig husen. Jag "tutade" med helljuset och fick en vink tillbaka :)


Idag juldagen blir det restmat och superslöande!

Julkrubba i kyrkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar