onsdag 23 december 2015

Testar Sandsborgsbadet

Jag och syrran på väg till badet

Eftersom jag simmade flera gånger i veckan när jag var hundlös och bodde inne i stan så researchade jag efter passande badhus inför husköp och flytt till Söderort. Med hund var simmandet inget som fick plats längre. Trist eftersom det var som terapi för mig. Jag simmade hårt i 30 min och sedan var det mini-spa med dusch och bastu. Nu har jag hundpromenader exakt flera gånger om dagen som alla är lite som terapi dem med.


Syrran lyckades dock övertala mig att gå och simma igår. Vi valde Sandsborgsbadet då det låg på lagom avstånd med bil och fri parkering om 2h finns vid centrumet.

Det är ett kommunalt bad så 70 spänn kostade det (precis som vanligt). De har fem banor på 25 meter men det djupaste djupet var dock endast 1,4 meter! Vattnet var ovanligt varmt och just igår fanns inte sådana där dynor framme så att en kan träna benen endast. Men jag körde på hårt i bassängen och det kommer att kännas i kroppen idag.

Igår den 22 december då alla egentligen reser (för att fira jul) så var det glest med folk. Damen i kassan var supertrevlig och go. Hit kommer jag igen! Frågan är bara när :)

Sandsborgs centrum

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar