fredag 4 december 2015

Nytt fik i Hökis

Yelp var tydligen där imorse :)

För flera år sedan fanns ett mysigt surdegsbageri i Hökis där jag var flera gånger. HÄR är ett inlägg från när jag precis flyttat till Söderort och upptäckte området och upptäckte då det tidigare stället. Jag minns att de hade supergott kaffe och mysig inredning. De kanske bara har platser för 6 pers i väggsoffor. Jag slutade dock gå dit för att jag tyckte att det blev oskönt så snart ägarinnan inte var på gott humör. Så kan en ju inte ha det.

Men nu har stället tydligen fått nya ägare med nya visioner. Samma inredning dock, men det var aldrig något fel på den. Nu heter de Konditorn & Bargarn och har en vision om att servera både stenugnsbakat bröd och bakelser. Jag har inte lyckats ta mig dit, men älskar ju att det finns mysiga fik i min närhet!

HÄR är hemsida med mer uppgifter.

Typiskt scenario när jag ligger hemma sjuk

2 kommentarer:

  1. Åhh KB är mitt nya favvoställe. Och vet du? När jag var där häromveckan och lunchade så fick jag veta att de tillåter hundar. Så nu kommer jag gå dit ännu mer👍🐾

    SvaraRadera