onsdag 16 december 2015

Matsmart.se



Låt oss prata om Matsmart.se - ett tips jag fick från syrran.

Vad är detta? Ja, det är typ som mathem.se (och ser precis ut som det också), men med mat som snart "går ut". Det är alltså mest konserver och kanske inte direkt mjölkprodukter och grönsaker. Frakten avgörs av vikten du beställer och de levererar över hela Sverige. Priserna är dramatiskt rabatterade.

Är du riktigt smart så beställer du alla skafferiprodukter, rengöringsmedel och godis härifrån och kompletterar med "vanliga" affären - oavsett om det är online eller fysiskt. Det kräver ju mer planering, men om en hjälper miljön och spar i pluskan så är det nog värt det. Dessutom tycker jag en får in rutin som jag fått med mathem.se.

Om jag sa testa Matsmart.se? Jag ser det som min mänskliga plikt att åtminstone testa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar