torsdag 25 september 2014

Jorden sjunker efter dränering


Det här är kul att se: Jorden sjunker där vi fyllde igen efter dräneringen.

På andra sidan huset pressade bygg-gubben ned jorden med grävskopan så där skulle jag kunna lägga tillbaka markplattorna igen typ redan nu. Det sparar mig typ ett år för det är så lång tid jag borde räkna med att det tar för jorden att sätta sig. 


Det höstliga vädret med tillhörande regn anlände ju i söndags och ganska direkt såg jag resultat i backen. Här i carporten är det ingen panik, jag går ju inte här så ofta och det fanns bara en presenning här - aldrig några markplattor som väntar på att få komma tillbaka. Men lugn, det kommer så småningom.


Man får gå och fylla på med jord med jämna mellanrum och så sätter det sig pö om pö. Jag räknar med att nivån kommer att sjunka med cirka 10 cm och att jag bör räkna med ett år.

Dränering, alltså. Ett mastodont-ingrepp!

(Lägg av! Kan man va så här söt?)

1 kommentar: