söndag 7 september 2014

Utemöbler inköpta!

(Två Blocket-fynd på en och samma bild)

Jag vet att jag sagt att inga pengar ska läggas på trädgård först År 2 (nästa år). Hur mycket jag än vill ha ett möbelset så får jag hålla mig.

Men så har jag ju haft en sökning på Blocket sedan tidigt i våras - mest för att vurma och "fönstershoppa". Ibland så är det ju möbler som bortskänkes och då är det ju absolut OK att hämta hem dem.


Men så hittade jag detta tjusiga set. Det hade allt jag sökte och som man inte hittar speciellt ofta på Blocket.

1. Det är från 60-tal, gissar jag. Jag gillar ju det!
2. Det är också just därför ganska nätt, inte alls så där mastodont-stort som moderna set är. Mitt hus är litet, min tomt är liten, så allra bäst är det ju att ha ett proportionerligt set så att tomten ser stor ut - vilket den gör med detta set.
3. Det är IHOPFÄLLBART trots att det är ett set med armstöd. Man kan luta sig tillbaka här vilket man inte kan med balkongmöbler som ofta är de som är ihopfällbara. Och sådana har jag ju redan fårn lägenheten.

(Svea är van att modella för mina bloggbilder)

Så jag slog till och jag är så glad! Jag fick det för 300:- istället för 500 dessutom. Rangligt som tusan om man vickar på det, men det är ju asgammalt och man sitter stabilt.


Lätt att förvara under vinterhalvåret sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar