fredag 5 september 2014

Pallning genomförd via Pallafrukt

(Två hipster-pappor med sina bebisar som plockade äpplen)

Jag berättade tidigare om sajten Pallafrukt.se där man kan regga sitt frukträd om man vill att någon ska komma och plocka för att man själv inte mäktar med det. Jag har som sagt fem träd med äpplen som alla ger frukt. Det är helt bananaz och jag har beslutat mig för att kapa ett i nästa sommar. Den ger sämst frukt och framför allt skymmer det kvällssolen och skyddar inte för någon egentlig insyn.

Men denna sommar har ju äpplena haglat ned på marken. Rådjuren blir glada och mördarsniglarna likaså. Blä. Dessutom luktar det surt på tomten när de ligger där och ruttnar.

(Ett medelålders par som plockar)

Jag reggade mina fem träd och på knappt en vecka hade jag 20 mail av folk som ville komma och plocka äpplen. Helt sjukt. Jag trodde inte jag skulle få ett enda mail. Det räckte med att bjuda in två sällskap och senare en kompis och så var träden nästan tomma. Det finns väl några som behöver mogna på sig.

Vilken grej: Jag slipper gå och slänga äpplen och så slipper de att förgås. #hellohållbarhet

(Puss till Pallafrukt.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar