fredag 5 maj 2017

All ved av kubbarna

Lilla Alice håller alltid mig sällskap vad jag än gör. Stora Svea låg inne på soffan och chillade, men Alice, trots att hon frös, stod i trädgården och tittade på mig när jag flyttade på kubbarna.

Jag härmar Alice.

Jag beställde ju aldrig någon bortforsling av alla vedkubbar som blev av de två träden jag lät fälla i helgen. Jag flyttade på alla kubbar till en samlad hög lite längre in i trädgården. Det tog typ 1h (tänk träningspass).


När de låg i en samlad hög kunde jag estimera hur mycket upphuggen ved det skulle motsvara. Vad tror ni, kanske två kubikmeter?

Med andra ord har jag troligen "sparat in" det jag lade ut för att få träden kapade i vunnen ved.


Ganska mycket avfall från träden att ta hand om även efter vedkubbarna. Med andra ord; fler träningspass :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar