måndag 22 maj 2017

Öppnar trädgården 2017

En kort paus.

Helgen som gick var en otrolig helg i Stockholm. Ja, det var kort och gott sommar med soliga dagar, milda vindar och varma kvällar.

Jag var slut efter mina två första veckor på nya jobbet som avslutades med tre heldagar kurs. Min hjärna fungerade inte riktigt som den skulle och jag behövde vara hemma i Tallis. Och bara där.

Premiär för grilla och flagga.

Men att sitta still går inte när en jobbat hårt och är uppstressad. För mig gäller det att möta den uppjagade känslan med stimulans, rätt sorts stimulans, så jag har varit i full fart hela helgen: Jag har rensat fyra plastkassar med ogräs (och då har jag inte tagit framsidan ens), plockat brännässlor och börjat göra nässelvatten, duschat min hundar, klippt gräset, malt kvistar i kompostkvarnen, skolat om tomatplantorna jag fick av grannen, planterat sticklingar jag tagit och sått nya ruccolafrön. Jag har kört en tvätt, tagit ut möbler i trädgården samt hunnit fixa en de "admin" framför datorn. 


Thomas från Gubbis kom över spontant efter att han tjatat om att spela boule. Eftersom han tjatat sedan i höstas och det nu faktiskt är tillräckligt varmt för att göra detta så måste jag komma på kreativa lösningar för att slippa. Jag kontrade med förslag om grillning och han nappade.

Vi satt faktiskt ute ända till klockan 21 innan vi plockade ihop. Sommarfeeling!

Veggies och halloumi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar