tisdag 2 maj 2017

Reglar ena väggen (bygga trappa)

En väldigt märkligt selfie.

Jag fick min mamma endast några timmar i lördags så vi kom inte så värst långt framåt, men i alla fall lite. Många bäckar små och så vidare.




Som mål för dagen hade jag att vi skulle sätta upp reglar på ena väggen och börja med reglarna på det jag kallar för den södra väggen.


Vi mätte och kapade jättenoga men stötte på patrull när vi insåg att golvet inte var rakt! Klassiskt nybörjarmisstag att inte mäta det.

Mamis ben hänger ned.

Jag kör inte med vanliga CC-mått om 60 utan anpassar reglarna efter fönster och skåp för inkommande el.

Plåtskyddet i bild ovan är skydd där arbetsbänken tidigare stod. Jag tänker att det är charmigt att låta det sitta kvar. Vi får se om det blir så.


För den som noterar att reglarna är ovanligt djupa, så ja det stämmer. De är hela 17 cm. Anledningen är skåpet för den inkommande elen som jag är totalt ointresserad av att flytta på. Jag lägger hellre pengar på annat. Tanken här är att sätta dit en lucka så att elektriker och nätverksägare kan komma åt smidigt.

Reglarna på södra väggen ska inte vara så djupa.

Älskar flanellskjortor i boyfriend size!
Trots bara fyra timmars arbete var jag slut. Jag mötte upp grannen Thomas på kvällen för lite häng. Vi bestämde oss för att stötta lokala och gick till Restaurang Maxi i Gubbängen

Alltså; fortsättning följer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar