torsdag 25 maj 2017

Cement i äppelträd

Ser ni cementen?

För några veckor sedan lät jag ju några arborister ge pris på att fälla två träd hos mig. Alla noterade att ett av äppelträden hade cement i sig. Jag har aldrig fattat varför, men en kille sa att det var en tysk man i Enskede som åkte runt och "hjälpte" folk med cement i stammarna. Anledningen var oklar, men troligen trodde han att det var bra.

Eftersom mannen (i paret) som byggde mitt hus 1935 tillsammans med alla andra "nybyggare i Tallkrogen" var just trädgårdsmästare slog tanken mig: "Hm, undra om han var tysk?? I så fall är det han som gjort detta, inte bara i sin egen trädgård, utan lite varstans här i trakten!"

Hallå, vilken grej. Jag måste fråga någon granne om de har koll på om han var tysk. Båda grannarna jämte mig kände nämligen damen i paret, då änka, innan hon dog.


Monstret till träd som hade cement i stammen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar