onsdag 3 maj 2017

Fäller två träd



Jag kommer någon gång i framtiden vilja placera en friggebod bakom huset där det nu stod ett plommon och ett äpple. Redan i helgen kom två arborister hit och kapade dem.


Jag beställde ingen bortforsling och att de skulle kapa allt i kubbar om 30 centimeter så att jag kan spara som ved.


De klättrade upp i träden och kapade dem uppifrån och ned.


Fort gick det! Inklusive syrénen som föll mot min vilja i november tog det 50 min. Smidigt och gött.



Vilken skillnad. Nu har ju inte trädgården alls börjat växa till sig för säsongen så att det såg så naket ut när de var klara. Solen kikade in från ett håll jag inte var van vid och grannens hus såg så nära ut helt plötsligt.


Insynen från gatan blev mycket större! Sånt har ju sina fördelar; större insyn - mindre inbrottsrisk. När friggeboden väl kommer upp (kommer dröja) tar ju den lite insyn, men absolut inte som ett tjock, blommande träd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar