fredag 14 november 2014

Bygget i Tallis är i gång





Bygget ska vara klart under 2015 redan. De bygger husen av färdiga moduler. Jag vet detta eftersom jag var intresserad av ett hus som låg precis bakom torget där de sju nya husen ska resas. Det framgick under budgivning av ett förslag stod inför beslut (som senare så klart gick igenom) vilket ledde fram till att jag ringde byggherren och ställde en massa frågor.

Det handlar om studentbostäder, faktiskt. Kul. Mindre trist är att husen ser ut som typ dem i Hammarby Sjöstad (se visualisering här). Tallis som är så karaktäristiskt med sina små, uppradade trähus i olika färger - och sen sju moderna klumpar mitt i. Well.

Det ska bli intressant att se om konsekvenserna för "mitt" hus blir som jag tänkt och inte budade på det mer. Hoppas, för annars var det ett drömhus :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar