tisdag 4 november 2014

Redo för den mörka vintern

(Släckta)

Nu har jag testat dem! LED-skenorna som jag hittade på Clas Ohlson. Jag premiärpromenerade dem i lördags kväll när det var mörkt ute och vi gick till Skogskyrkogården. Det var Alla Helgona Afton och kyrkogården var full av vandrande människor (alltså levande människor). Och som jag syntes! Vilken hit. Speciellt bland kidsen, om man säger så :)

(Tända)

Jag köpte vita, men det fanns svarta som borde passa mina svarta hiking-dojjor bättre. Dock är detta inget jag ligger sömnlös över.

Alltså, jag är sååå nöjd! Jag känner mig så trygg när jag går på parkvägarna trots att de är belysta. Cyklisterna cyklar ju som projektiler i mörkret (många som cykelpendlar här).

I kväll när jag var ute visade det sig att alla gatulyktor här i Tallis var paj och det var klart svårt för bilarna att se när de svängde in på gatan. Då visste jag att de iaf ser mig med mina "coola" LED-skenor moahahaa!!!

Jag ska köpa till till hundvakten i julklapp.

(Kittad med LED-lampor till lill-tösen)


(Kittad med reflexer till människan)

(Min gata en skymmande oktoberkväll)




(För viktig för att inte kitta upp med reflexer och LED-lampor för)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar