lördag 15 november 2014

Mathems alla papperskassar

Vad ska jag göra av alla papperskassar?!?! 

Jag tog tag i saken och mailade Mathem.se. 


Hej Mathem!

Jag tycker ni är hur toppen som helst. Ni har verkligen underlättat mathandling för mig som jag tycker är sååå trist. Kudos!

Men. Så har vi problemet med alla dessa papperskassar. De finns i överflöd hemma hos mig. Jag har absolut inte användning för 5 kassar varannan vecka... Och det finns ju no way in hell att jag slänger/återvinner dem direkt i igloosarna. En kasse måste leva flera liv - inte bara ett.

Så, hur gör vi? Finns det möjlighet att få plastkassar istället som man kan använda som soppåsar - då tjänar de ett syfte utöver det primära? Ett annat alternativ är att ni börjar med tygkassar som man "pantar" när budet lämnar leveransen. Samma sak kan man göra med papperskassarna... 

Mer logistik, jag vet, men det här handlar om miljön och miljö idag är business - folk är medvetna och ni måste positionera er nu när konkurrenterna kommer. 

Låt mig höra era tankar kring detta för som mathem.se löser det idag är ett blödande sår för ert varumärke och för att inte tala om miljön. 

Bästa hls
Marie 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar