torsdag 6 november 2014

En till junta: Enskedejuntan

(Bilder från en syjunta hemma hos mig senast)

Peppen jag känner just nu!

I förra veckan pratade jag min typ granne Gudrun som också är en kollega. Hon bor i Gamla Enskede (bara genom skogen från Tallis) och vi är med i samma spontana syjunta med gamla Aftonbladare. Eftersom hon och jag bor nära varandra och tillhör de få som faktiskt oftast/alltid kommer på bestämda möten så har det hänt att vi sammanstrålar och syjuntar bara hon och jag.

(Förrätt)

Nu har jag och Gudrun satt ihop en ny junta, en lokal sådan. Vi blir fyra damer från Enskede. Kravet är alltså att man bor i postort Enskede. Vi kallar den Enskedejuntan och spontant känner jag att man faktiskt inte kan ha för många juntor :)

(Min garnbutik Ljungqvist finns faktiskt i Farsta också!)

Jag har köpt stickor och garn och är så redo för första träffen. Det blir en mössa.

(Pajassockor jag stickat under junt-träffarna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar