tisdag 11 november 2014

Smart direktmarknadsföring - tak

Jag får en massa reklam trots att jag har en INGEN REKLAM-skylt på min brevlåda. Det finns för mycket pengar i villa för att respektera den där skylten, verkar det som.

I våras och i somras fick jag från ett sotningsbolag som utformade sitt reklamblad som ett public announcement - ett meddelande. Det var röd text, ordet "meddelande" stod med och ett datum stod inrutat i mitten ungefär som att jag automatiskt ska skriva upp detta datum i min kalender och ringa och bekräfta. Stockholms Vatten gör så här, men Stockholms Vatten är Stockholms Vatten! Jag är redan kund där.

Självklart anmälde jag detta till DM nämnden - tant som jag är.

(Beskuren offert - jag vill inte göra reklam för något jag inte vet vad det är)

Igår dock damp det ned en reklamlapp som var utformad som en offert. Jag blev mäkta imponerad. Här låtsas man ingenting och man ger det som folk ändå kommer att be om - ett prisförslag. Och helt ärligt, man orkar inte be om ett prisförslag alla gånger.

Det är inte detaljerat, så klart, men det gav mig verkligen insyn i vad företaget kunde göra och jag har ju faktiskt med i min ganska så snart-plan att fixa plåten runt skorstenen, byta vindskivor och rätta till några pannor. Småsaker, men viktiga.

Den här sparar jag!

(Krama matte)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar