måndag 24 november 2014

Robotdammsugare från Severin

(Premiärturen)

Så var det dags att teståka den nya robotdammsugaren som jag köpt av misstag (se tidigare inlägg HÄR). Jag valde att göra ute på Värmdö hos päronen eftersom jag ville att de skulle köpa den av mig. Yes, du läste rätt: jag leker dammsugarförsäljare.

(Mami ställer upp stolarna)

Det var inte speciellt svårt att sätta fart på den. Jag stoppade i det laddningsbara batteriet, två borstar och tryckte på start. Den började åka runt och det var kul att se hur den jobbade när den mötte en vägg (eller motstånd). Det var minst sagt uppfriskande och jag blev såld efter bara någon minut. Jag bestämde mig fort för att behålla att den!

(Jag kallar den "pucken")

Märket är Severin och modellen heter Chill. Jag har aldrig hört talas om. Den låter en del. Man vill inte vara hemma när den går, inte. Och Svea visade fort sin skepsism inför den svävande jumbo-pucken vilket gör att jag absolut inte kan låta den gå om hon är ensam hemma.

(Mysigt med levande brasa)

Angående hörn och kantern: Jag såg den jobba och den tar kanterna jättebra. Hörnen hann vi inte uppleva. Jag återkommer om några veckor med ett utlåtande. Var så säkra.

(Värmer oss ihop efter en 5 km-promenad tidigare idag)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar