lördag 1 november 2014

Kallt för små hundar


(Borde ta in trädgårdsmöblerna...)

Gräset var krispigt och solen som sken från en molnfri himmel när jag vaknade igår. Temperaturen låg på minusgrader.

Eftersom det var torrt ute fick Svea sin stickade tröja som hon fått av en av mina kollegor i present. Har jag selen på under (istället för över) så trivs hon riktigt bra i den.

Jag får ibland frågan om hundar verkligen behöver kläder... Kanske har de sett på Paris Hilton och hennes Tinkerbell och fått en knasig bild, men jo: Självklart behöver små hundar kläder när det är kallt. Det är inte alls svårt att se. De skakar med hela kroppen om man står stilla och pratar med någon man träffade på promenaden - trots att de har kläder på sig.



(Krispigt landskap i Enskede igår morse)

Jag ska på syjuntorna ge mig an att själv sy en tröja till Svea. Detta mönster googlade jag upp, men eftersom det lika gärna kunde varit på grekiska så kommer min Gamla Enskede-granne och kollega Gudrun att hjälpa mig komma igång. Självklart återkommer jag när jag kommit igång.

Jag fick också tre avlagda onezies (one piece för bebisar) av syrran. Jag tänkte sy om dem till Svea trots att hon egentligen inte behöver kläder inomhus (så liten är hon inte) utan mest för att det är kul med syprojekt :)

(En gammal bild från förra helgen, men jag vaknade likadant igår)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar