lördag 18 mars 2017

Law of attraction

Mest en fin bild jag tagit med min nya iPhone.

För någon vecka sedan nämnde jag i förbifarten att jag ämnade donera några kassar kläder direkt till en kvinnojour. Ja, ursäkta det högtravande språket, men jag har skrivit tre högskoleuppsatser och eftersom det var närmare 10 år sedan så får jag inte anledning att använda vanligt förekommande termer inom akademin speciellt ofta. Får prångla in det i min blogg då och då.

Hur som. Precis som jag förutspådde så ville inte alls den jour jag plockat ut ha kläder med mera. De hade fått så mycket innan jul att de inte behövde för tillfället. Efter det mailet har jag inte riktigt tagit itu med att maila fler. 

I förra veckan en väninna över och hon plockade med sig säkert en fem, sex plagg. Det gjorde mig glad. Men fortfarande återstod en fullproppad papperskasse fina kläder. Tanken att donera till Stadsmissionen eller liknande har slagit mig, men det har motat.

Men så i veckan så dök en förfrågan upp i en lokal Facebook-grupp! En tjej som samlade in allt möjligt till en nystartat, skyddat boende för kvinnor och barn. Så bra det kändes att jag sparat på påsarna - universum svarade på min önskan! The law of attraction och boken/filmen The Secret är klart min grej än idag trots att det gått typ 10 år sedan den kom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar