fredag 17 mars 2017

Skopat spån (bygga trappa)



Detta är ansiktet på en person som vaknade klockan 05 igår morse - av ryggont! Jag var alltså ganska trött igår...


Men ändå ganska glad.


Trots lite sömn så orkade jag med ytterligare ett litet steg i bygget av trappan; att skopa upp allt spån i golvet jag tagit upp.


Det blev två fyllda säckar plus ungefär tio hinkar som jag hällt ut på den geggiga tomten och i komposten. Spånet ligger hårt, hårt packat, så det är mer när en "luckrat upp" det.

Det är många steg som ska göras under det här bygget. Ibland tappar jag fokus och glömmer bort det stora målet: Access till nedervåningen :-) Men igår gav jag mig fasiken på att åtminstone tömma spånen.

Kommande steg är att lyfta den svarta mattan och spika upp den så att spånet som är kvar inte trillar ut. Sen kommer den stora nöten att knäcka: Att ta få bort asbestplattorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar