onsdag 8 mars 2017

När jag köpte en kofot


Istället för att låna en kofot av grannen, som var originalplanen, så kunde jag väl likväl gå och köpa en. Klart jag ska äga en kofot, liksom. Så i veckan när jag var i Farsta C i lite andra ärenden så slank jag in på Clas Ohlson och valde mellan deras stora och lilla variant. De båda var av deras egna märke Cocraft vilket passar fint för en en hemmafixare som jag och lade ut dem på golvet för att fundera.

Då kommer ett par infarandes i butiken, ni vet sådana där riktiga "tjeeeena koooompis"-typer. Mannan ler och tilltalar mig med just "tjena kompis" när jag sitter på huk på golvet med kofötterna och jag tänker instinktivt: "Oh, no. Trust me, jag är nog inte din kompis." Han säger tittar ned på mina varor och säger: "Det där är ingen bra kvalitet." 

Jag förklarar att jag inte ska annat än bända upp ett golv, inte bryta mig någonstans och menar helt enkelt att de här båda kofötterna duger nog fint. Då hör jag hans kvinnliga vän säga högt över hyllan: "Det trodde vi inte heller, din slampa".

Hörde jag rätt? Sa hon "slampa"? Vad har något här inne att göra med min sexualitet. Men vad annars rimmar på "slampa", hon måste sagt "slampa".

Clas O är stabilt och pålitligt. Alltid trevlig service och sjukt skönt att de valt ut några få märken åt dig som fixar hemma själv att välja bland.

Ja, ni hajar vad för typ av sällskap detta var.  Sådana där som gör att du snabbt rör dig mot utgången för att vad som helst kan hända.

Så jag valde snabbt den större kofoten för 299:- och rörde mig mot kassan. Där berättade jag för tjejen i kassan att jag fick lite märkliga blickar... Hon ler då och säger menande att det absolut är övervägande en viss typ som kommer in och köper kofötter - men att de inte riktigt ser ut som jag.


Jag får återkomma om Clas Ohlsons stora Cocraft-kofot dög till att bända upp parketten och furun. Jag känner mig rätt trygg med det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar