tisdag 28 mars 2017

Premiär uteservering i Tallkrogen



Solen sken i helgen som om vi vore i Karlstad! I söndags var det 17 grader och inte allt för blåsigt. Jag och Tommy T-bag hade bestämt oss för att vi behövde hänga lite och gjorde det i samband med att han skulle hämta ett Blocket-fynd i Enskededalen.

Vi tog en runda med pälsdamerna för att sedan lämna av dem hemma. Vi gick till den lokala thaien Thaikök i Tallkrogen - eller som jag kallar haket "Thaien i Tallis". Mycket fyndigare. Deras uteplatser ligger i eftermiddagssol och i lä. Vi unnade oss en varsin öl, pratade om life och njöt. Tommy iPhoneade också en del. Kul.

Tommy och hans nedrans telefon. De förstör min blogg-image (obs skämt).

Ps. Om Thaien i Tallis är bra? Det tycker jag! Jag hade önskat att det fanns en thaimeny bara, ni vet en off side-meny för thaier med klibbigt ris och lite mindre falangiga rätter. Och så är de trevliga. Jag brukar, trots att en egentligen inte får ha med hund in, få ha med pälsdamerna om jag bara ska beställa lunch. Sen går jag en vända på 10 min, kommer tillbaka. De ser mig genom fönstret vänta och kommer ut med take away:n. Som sagt, jag gillar det lokala!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar