onsdag 22 mars 2017

Så många lager (bygga trappa)


Suck och stön. Tillåt mig klaga. Detta med att riva är inte min grej. Gud, så tråkigt. Och så klart är allt så otroligt noggrannt utfört. Inget fusk, här inte.

Furu på furu.

Under spånen var ytterligare ett lager furu som jag inte ser fyller någon nödvändig funktion. Under det lagret kommer den furu som jag förutspått, den som är ditspikad underifrån innan innerplattorna satts dit.

Gasfiltret som klarar asbetspartiklar; P3.

För att ta mig an innerplattorna som innehåller asbest måste jag ha tag i ett gasfilter till masken. Jag åkte dit i lördags för att köpa, men givetvis var det helt slut. Snark.

En annan grej som sinkade mig på söndagen var att jag tappade ett vangstycke på vänstra foten!!!! Det handlade om "bara" 20 cm, men det gjorde ont! Jag haltade resten av dagen och dagen därpå, men jag tror inte något gick sönder för nu går jag fint igen. Men snacka om att jag tappade suget.

Äh. Nya tag när gasfiltret kommer in på Bauhaus igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar