fredag 3 mars 2017

Måtta upp hallgolvet (trappa renovering)

Ett stycke tröttmössa precis innan läggdags.

God afton! Kvällen har tillbringats i soffan med hundarna. Jag behövde vila.

I helgen planerar jag dock att fortsätta med arbetet att bygga trappan. Förutom att lägga ut garderoberna på Blocket till försäljning ska det ni ser på bilden nedan rensas bort. På bilden ser ni också hur hålet ska mätas upp ungefär.


Vad väntar efter att hålet är upptaget? 

Ja, det beror helt och hållet på hur det ser ut där under. Det här steget så snart kommer har många frågetecken och det går inte att veta de här sakerna i förhand ändå. Jag och grannar mittemot, som är snickare, har undersökt och spekulerat i hur lagren ser ut, åt vilket håll furuplankor och reglar ligger åt osv. 

Frågan om vilka verktyg jag ska använda för att ta mig genom hålet har uppkommit vid flera (misstänksamma) tillfällen - som om detta vore rocket science. Svaret är givet: Med de verktyg jag har. Golvet är ca 40 cm tjockt totalt. Självklart går det inte att såga allt detta stycke. En får jobba sig uppifrån och ned, lager för lager. Tror det kommer bli en hel del jobb, faktiskt. Men spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar