tisdag 21 mars 2017

Odla för första gången

Köpte diverse frön; ruccola, cocktailtomat, gurka, squash, basilika och grönkål.

Detta med odling verkar förbaskans svårt! Jag har insett att det enda sättet - för mig - är att bara hoppa på och lära sig av sina misstag. Förra året till exempel förstod jag att det hade varit bättre att inte ta ut tomatplantorna. Det var först när jag tog in dem igen i augusti som de blommade :/

I helgen bestämde jag mig för att köpa lite frön och att det helt enkelt skulle vara startskottet. Det vill säga; jag köper fröna så att jag måste odla och inte tvärtom (att jag köper när jag bestämt mig för att odla).


På min framsida, mot gata, har jag skarpt söderläge och lä. Det blir vansinnigt varmt här plus att det inte riktigt finns något annat användningsområde för denna sida av tomten.


Testade att så gurka och grönkål i gamla äggkartonger. Har inga som helst förhoppningar på resultat :)

Bonusbild på växter jag fick idag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar