torsdag 19 september 2013

Fastighetstorget Eriks Ohlsson

(Skärmdump)

Först nu sade jag upp prenumerationen på Erik Ohlssons skitnyhetsbrev "Fastighetstorget". Det är ett totalt oriktat mailutskick med allt som Eriks Ohlsson fastighetsförmedling har att erbjuda denna vecka - hus som lägenheter. De har inredningstips (seriöst - då går man någon annanstans om man vill ha inspiration) och kanske ibland statistik. Jag minns inte helt för att jag deletar ju brevet ganska fort.

Men varför skulle jag som var på jakt efter hus vilja ha tips på lägenheter? Den enda geografiska begränsningen var Stockholm, annars var det de lägenheter som kom ut för den veckan. Hus samma sak. Jag går väl bara till Hemnet och sorterar ut det som är relevant för mig då.

Nä, ska man ha en lojalitetsklubb eller i det här fallet ett mervärde till ens potentiella kunder vilket är lite samma grej - då ska det tamigfan vara bra!!! HM - ett av världens största modeföretag - har enligt mig inte lyckats. De skickade ut rabattkupong på herrkläder, barnkläder och så det enda som var av nyttiga för mig - damkläder.

Åhléns är de enda som lyckats med sin lojalitetsklubb. Där får jag TRE relevanta rabattkuponger som är baserade på vad jag köpt innan. Inte bara det faktum att de fått in min mailadress vilket det tyvärr varit i Fastighetstorgets fall.

Varför jag inte tog bort mig från deras nyhetsbrev innan är väldigt märkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar