fredag 13 februari 2015

Clas Ohlsons lojalitetsklubb

(Bonuscheck)

Det är ytterst få företag som hajat vad de bör göra för att kunder ska gå med i deras lojalitetsklubbar. Hm, som är ett globalt företag som går i vinst typ varje kvartal, har inte ens hajat detta. När jag var med (typ under ett år) fick jag hem rabattkuponger som inte var av värde för mig. Man fick alltid en för dam, en för herr och en för barn. Alla får samma, men alla är ju inte samma...

Åhléns är tveklöst starkast och har lyckats både skapa ett värdefullt program för mig som kund OCH en lönsam affär för sig. De har en massa annonsutrymme i sin tidning de skickar ut. Ibland får man prover och jo, detta är något varumärket (typ Lancome) betalar för. Kupongerna de skickar ut är skräddarsydda efter hur jag (eller den konsumentgrupp jag placerats inom) handlar på Åhléns. Jag får alltså alltid tre bra kuponger; någon med damkläder, någon för smink eller hudvård, kanske någon för skor eller väskor och ibland en rabatt på ett helt köp rakt av. Det där varierar och blir lite av en surprise

Clas Ohlson har också hajat. De har, precis som Åhléns, ett kortfritt medlemsskap. Du behöver bara ditt personnummer (muntligt eller att du blippar av streckkoden på ditt körkort) och lite då och då kommer en bonuscheck hem.

Yes, jag rekommenderar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar