torsdag 4 april 2013

#fikagram

(Röd för upptagen och grön för singel)

Jag blir så impad av riktigt bra kampanjer för sociala medier. Seven Eleven lanserade en för tre dagar sedan där de gjort om illustrationen på deras annars så starka Seven-varumärkta kaffemuggar. Fulare än Pressbyrån, men med tydligare avsändare.

Fortfarande är det tydligt att det är Seven som är avsändare med samma färger, men nu med hjärtan. Här ska man visa om man är singel eller upptagen. Perfekt i tid nu när man hellre köper en kaffe to-go och promenerar än sitter och myser inne på ett fik.

Sen om man vill är tanken att du ska plåta dig själv med din kopp och hashtagga #fikagram. Då kan man scrolla där och se om det är någon man gillar och kanske just gilla deras bild. Och ja, resten hajar ni.

O (Tommy med fel mugg)

Det måste vara en massa runt Nytorget som är singlar för alla stora muggar i grönt var slut. Tommy som är superdundersingel fick ta en röd. Självklart instagrammade vi honom under hashtaggen (och förklarade att han visst var single and ready to mingle).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar