onsdag 28 januari 2015

Grafiskt mönster av Söderorter!

I veckans upplaga av lokaltidningen Mitt i Enskede kunde en på framsidan läsa om numrets huvudnyhet; inbrottsvågen i Tallkrogen. Under januari månad har sju fullbordade inbrott rapporterats - och då är ju januari inte ens slut.

Jag vill så klart länka till nyheten här i ett inlägg då tidningen ligger ute på vardagsrumsgolvet och jag vill helst slippa gå ut dit eftersom jag sitter inbakad i varma sängen. Självklart hittar jag inte den aktuella nyheten då Mitt i är ett tvärtrögt och pappersfokuserat medium!!! Sorry för min bitterhet, men jag är militant digital och anser mig äga rätten till det med några år på nacken hos landets största mediahus.

Men, nu släpper vi det här trista med tröga medier och andas, andas, andas. Lugna sig..... Så!

(Olympiaområdets karaktäristiska karta med tallar och rådjur)

På Mitti.se hittade jag istället denna roliga nyhet istället (från i november 2014) när jag sökte på Tallis; en dam i Högdalen som gjort textilmönster av olika söderorter. Hur glad blir inte jag av det som älskar Söderort???

(Högdalens Centrums logo och de fina gamla bostadshusen på 3 våningar 
- som jag själv bodde i som barn)

(Kärrtorp; människor med plakat vid tuben)

(Björkhagen; höghus mixat med grönska)

Läs artikeln HÄR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar