tisdag 6 januari 2015

Riktigt effektiva dagar

Herregud vad jag fixat de här dagarna efter nyår! Snacka om att "nystart" nystartade mig.


Jag har varit och slängt däck på ÅVC, varit på återvinnings-igloosarna och slängt en massa papper, plast och metall, jag har pantat brukar och jag har stuvat undan saker i huset så att det ser så mycket trevligare ut här. Jag har ju trivts så där här hemma under hösten med alla ägodelar på övervåningen. Jag har lagt ut och sålt grejer på Blocket, bytt sängkläder, "dammsugit" med roboten, tagit ned en hylla som ska upp igen imorgon för att den satt snett, bättrat på med blå väggfärg i köket där jag målat dåligt innan, rensat lätt i en rabatt utomhus, luftat alla element, satt upp de sista knopparna på köksluckorna, tvättat två laddningar, köpt en sele till Alice, lagat en stor lasagne, sorterat papper och gjort i ordning allt som redovisningsgubben ska ha och så har jag oljat knarrande dörrar. PUH!

Idag är sista dagen innan allvaret börjar igen. Idag ska hyllan i köket upp samt en knopp på väggen till den nya fina kökspallen jag köpte innan jul som jag än inte visat. Guess what? Den är rosa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar