måndag 19 januari 2015

Rea på Hurrta

Bra hundinlägg för dig med hund och som bor här omkring.

(Mina stoltheter och fashionistas)

Jag skulle bara köpa ett säkerhetsbälte till Alice (se tidigare inlägg på hur sådana ser ut här), men så visade det sig att djuraffären hade rea.

(Svea är inte road av att klä sig i regnställ)

Sofo'r Pets är det jag brukar handla på. De finns inne i SofoSöder, men de har också en butik i ett random bostadsområde i Farsta Strand. Det finns inga andra butiker där så jag gissar att de håller lager där. Jag brukar ta bilen dit.

(Vad fasiken har matte satt på mig??)

Det råkade vara rea på en utgående varor (vilket inte spelar någon som helst roll för en hund eller hens matte/husse). Vi är ju i första hand ute efter en funktion.

Hurrta är en riktigt dyrt märke. Det lärde jag mig snabbt. En jacka för hund kostar nästan som en jacka för en vuxen människa!

De tar olika betalt beroende på storlek så minsta storleken är lägst i pris osv.

Men. Hurrtta är det tveklöst bästa märket. De har en helt annan nivå på funktionen än något annat märke - inklusive andra rätt ordentliga märken som typ Buster. Till exempel, för regnstället som jag köpte ett varsitt av (bild ovan) så har de tänkt smart. Efter att man lyckats trä i frambenen så finns en knapp att spänna ihop hela plagget på ovansidan så att det ska bli lättare att trä på bakbenen! När bakbenen är i, drar du ihop hela jackan och så klart behöver du inte oroa dig för att du ska nypa hunden i pälsen - de har ett skydd för det och ett skydd för kälken dragkedjekälken där den slutar/stannar. För att benen ska sitta på bra finns också en varsin tryckknapp.

Det som gör Hurrta lite dyrare förutom att de är bra är också att storlekarna är lite mer anpassade. Jag kunde välja rygglängd (vilket är det normala) men också S/M/L för benen!

Ord.pris för dessa låg på drygt 500:- (som sagt olika beroende storlek) och idag var det 20% rabatt. Det är mycket pengar, men jag VET att det kommer att vara värt det.

(Skutt, skutt)

Alice hade ingen ordentlig jacka så hon fick en från Hurrta. Det är deras vanliga värmetäcke. Det sitter mycket bättre än det jag har till Svea som är från Buster (se hur det ser ut i tidigare inlägg här). Du slipper den dumma dragkedjan framtill som ofta nyper i pälsen och som dessutom kan åka ned på promenaderna. Den här trär du bara över och så spänner du spännet över magen. Den satt som en smäck och det var hela 40% rabatt på dessa. Den hamnade då i pris med de vanliga märkena; 280 spänn. Ett kap. Hon älskade den dessutom.

(Tipp, tipp, tipp)

Sveas flytväst är för övrigt också från detta märke, vilket känns tryggt. Se inlägg med bild här.

Högdalens industriområde ska det finnas en stor butik med riktigt bra priser (Sofo'r Pets är mer normalpriser) som en matte i området tipsat mig om; CRT Zoo. Jag ska testa det någon gång och då återkommer jag med utlåtande på utbud, service och priser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar