torsdag 8 januari 2015

Måla om ramar


Mina gamla ramar som jag köpte på Åhléns någon gång på 90-talet, de känns inte som min stil idag riktigt. De är i antik stil, fast nyproducerade, ni vet så där guld-smutsiga.

Är det en anledning att slänga dem? Att slösa, slösa, slösa och köpa nytt, nytt, nytt? I don't think so.


Jag plockade fram den vita grundfärgen och målade på rikligt utan att ens sandpappra. Det blir nog bättre om man gör det, men jag orkade inte och har slutat sträva efter perfektionism för länge sedan. Faller färgen av så gör den det.


Jag har en burk med en bruten vit oljefärg. Planen är väl att lägga ett lager sådan sen när jag får feeling och framför allt kan vara utomhus. Oljefärg är ju så vanskligt och luktar i flera timmar. Det får ske när det sker och då plockar jag fram andra låtsasantika ramar som får haka på.

(Mycket trevligare inredningsdetalj)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar