lördag 10 januari 2015

Vi testar Tolv och O'Learys

(Peppade)

Nog för att det var över ett år sedan som Tolv under nya Tele2 arena bredvid Globen öppnade, men jag vill ju så klart göra en spaning på vad som händer i Söderort.

Tolv profilerar sig som en upplevelsegalleria. De har alltså inte någon shopping alls utan en massa restauranger och aktiviteter så som bowling, pingis, minigolv osv. Vi på Allt om Stockolm (inte jag då) har så klart skrivit en massa om Tolv.

(Exakt om Hard Rock fast vettigare priser och sport)

O'learys hade mest folk denna eventfria fredag (dvs inga events i någon av arenorna Hovet, Annexet, Globen eller Tele2). Dessutom januari innan lön - folk är väl allmänt lite efter jul-fattiga och kanske inte går ut och äter. Jag ville se lite folk så det fick bli denna sportbar med filialer i hela landet. Why not, liksom?

(Så jäkla gott)

Det var jag och Karin som också bor i Enskede fast på Hagsätra-linjen

Vi valde en varsin Classic Combo med en massa dipper, BBQ-ribs, chili chicken wings och quesedilla - mums! Och öl så klart. En dröm.


Det som är lite oväntat med denna kväll på O'learys var att musiken var så bra! Den var lättsam, men ändå initierad. Jag "Shazammade" låtar flera gånger och hittade bland annat låtvalet längst ned i detta inlägg (som för övrigt en kompis gästsjunger på).

(Classic combo)

Allt som allt. O'learys håller samma standard som vilken av deras restauranger som helst. Däremot var väl inte mitt intryck av upplevelsgallerian Tolv något att imponera med. Jag är säker på att alla restauranger och ölhallar är uppskattade under eventkvällar, att det finns vettiga alternativ innan en konsert eller match, men en eventfri afton som denna... njae. Då har Tolv det riktigt deppigt. Det kändes som platsen som Gud glömde. :/

(Så många alternativ)

Platsinfo här.
Webbplats här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar