söndag 18 januari 2015

Trädgårdsstadsföreningen här i Tallis

(Utkommer 4 ggr/år)

Det är helt sjukt, men vår förening bildades redan på 1930-talet! Så coolt. 

När bladet dyker ned i brevlådan brukar jag ta mig tid att läsa. Det anordnas ju en massa roliga saker ju föreningen så som svampplockarkurs, barndagar med ponnyridning i parken, loppis och en massa annat.

När frågan dök upp i ett formulär om vad man själv skulle kunna tänka sig bidra med i föreningen/bladet, så fyllde jag i: hållbarhetstips. Jag är ju ingen allvetare inom området, men enkla tips kan jag mer än gärna tänka mig skriva ihop om det hjälper folk att agera på ett sätt som gör att vi sparar på våra resurser och naturtillgångar.

Huruvida jag kommer att bidra med tips i bladet eller inte vet jag inte än, men HÄR finns alla inlägg om hållbarhet från denna blogg iaf :)

 (Kanten av Olympiaparken)

(Vi springer i Olympiaparken)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar