fredag 9 januari 2015

Tvillingkoppel

(Den stora bestämmer var de ska gå)

(Lilltjejen hinner lägga en kiss)

(Klar! Nu sticker vi vidare!)

Vi är igång med tvillingkopplet! Vi har faktiskt kört redan sedan promenad nummer två. Den allra första promenixen fick jag för mig att det skulle bli för intensivt för damerna att gå så nära varandra (för, wow, de går verkligen tätt intill varandra när vi är på språng) så jag valde ett varsitt till dem. På bilderna ovan är när jag stannat till för att plåta dem och då passar de ju på att nosa. Två koppel var riktigt jobbigt.

Det är typ tusen gånger lättare att gå med ett koppel och tvillingförlängning. Eftersom Alice är så liten följer hon Svea så de går alltid på samma sida om en ändå. Det är klart jag kan trassla in mig i kopplet, men det kunde jag ju innan, med bara en hund också.


Tvillingkoppel finns att köpa på Animail och gissningsvis i vilken djuraffär som helst. Men.. har de verkligen roliga färger? Jag hittade mina på Ebay och valde en orange och en rosa.

På de översta bilderna ser ni också ett rosa koppel som har en LED-skena. Verkligen praktiskt, men jag vet inte om jag rekommenderar just denna variant då skenan är upptill. Alla som någonsin gått med hund vet att man inte bara håller i öglan, man behöver hela tiden justera kopplet efter hur nära hunden går. Det slutar med att jag går och håller i LED-skenan. Men hittar ni ett koppel där LED-skenan är nedtill så rekommenderar jag den!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar