måndag 5 januari 2015

Hundkojan är i bruk

(Dotter och mamma)

Nu har det gått 1,5 vecka typ sedan Alice flyttade in hos oss. Hon har inte haft några som helst problem att anpassa sig, medan hennes mamma, Svea, så klart är rädd att dela på sin matte. Svea äter inte nämnvärt, men eftersom hon är rätt mullig känns det inte som att det kommer att vara några problem. Det där kommer att ge sig och allt kommer med tiden att landa så som jag föreställt mig det. Hoppas jag :)

(Tittut)

I somras gjorde jag om en avlagd tvättkorg från IKEA till en hundkoja. Den blev hur fin och bra som helst, men Svea visade inget som helst intresse av att lägga sig till rätta där inne. Kanske är den för liten för henne.

När Alice kom till Enskede stoppade jag in hennes filt i kojan och visst hittade hon dit. Första natten sov hon där några timmar och ibland sticker hon dit för lite alone time. Så himla kul att den är uppskattad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar