onsdag 7 januari 2015

Sälja skrot

Hallå!

Det är vardag igen efter tre veckor ledigt. Vilken omställning. Hoppas ni alla hade det bra i jul och över nyår.

(Runt hörnet från mig och från skrotstället)

I helgen fick jag en del sålt av det jag lagt ut på Blocket (se tidigare inlägg här). Sittpuffen, gjutjärnsradiatorn och en av de moderna radiatorerna. Så himla kul att få pengar för saker man inte vill ha och ännu roligare att slippa slänga sådant som faktiskt fungerar.

Detta innebär att det finns rör i olika metaller som behöver slängas. Eller gör det det? 

När jag rensade ut allt som låg och lurade under verandan i somras (se tidigare inlägg här) fanns där faktiskt järnrör - i riktig SD-anda - som grannen såg. Han berättade att jag kunde sälja sådant till ett ställe vid Skogskyrkogården. Det är ju himla najs info och typiskt sådant man får lära sig när man är i ny i villa. Så himla tur att jag känner mina grannar som berättar sånt här för mig.

Jag googlade och HÄR finns en sajt som listar privata ställen som köper/säljer skrot i Stockholm (inte bara Söderort). 

Hur fasiken man gör när man säljer skrot har jag ingen aning om - än. Jag får återkomma när jag tagit itu med detta :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar