fredag 16 januari 2015

Nya husen tornar upp sig

(I måndags)

Jag har ju berättat om bygget i Tallkrogen och det vita huset som jag budade på som står på andra sidan gatan. Hade jag hittade blogginlägg om det huset, hade jag länkat, men jag gör inte det.

Hur som. Information om att det kanske skulle byggas bostadshus längs tubspåret, precis över gatan från just det huset uppkom mitt direkt efter de två ordinarie visningarna. Säljarna hade inte sagt något till mäklaren som var bra putt över detta. Det förändrar ju prisbilden totalt. Huset gick för 400k under accepterat pris. Ett förbannat fint hus, men sjukt osäkert hur det kommer att bli efter att de husen är resta.

(I onsdags)

Bygget går fort. De har sprängt lite, dragit rör och nu langar de upp de färdigbyggda modulerna. Alla bilder i detta inlägg kommer från denna vecka.

(I torsdags)

Endast ett av sju hus har hunnit påbörjas. Än så länge är det tomt framför vita huset, men om man jämför på bilden nedan med det röda huset i bakgrunden, ja då hajar man ju snabbt att Tallkrogs-myzfaktorn dramatiskt kommer att sjunka för husen på Tallkrogsvägen. Jag ser framför mig hur hyresgästerna i nya huset kommer kunna se rakt ned på tomterna på andra sidan gatan.

När syrran var i Sverige över jul sa hon precis det jag själv tycker om bygget: "Snacka om att hitta en fri fläck i ett området och tvinga in ett bygge där."


HÄR har du en länk till byggeherrens visualisering av området efter att husen står klara.

(På väg till tuben i veckan)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar