måndag 19 januari 2015

Slänga däck på ÅVC

(När jag köpte Herrgårdsvagnen i försomras)

Jag berättade tidigare om att jag skulle slänga däck som jag hittat under verandan (se inlägget här). De var i jättefint skick, men udda, så jag tyckte inte att det var värt att försöka sälja då jag inget kan om däck. Några fick jag hämtade efter en bortskänkes-annonsFacebook. Man ska ju ändå inte slänga saker som faktiskt funkar.

ÅVC Vantör och ÅVC Årsta kan man slänga däck och det verkar som att de inte vill att man slänger fler än 4 åt gången.

Det som INTE framgår av hemsidan är att det finns ett eget kärl/egen container för detta! Det hade ju inte skadat om de knödde in den infon. Jag trodde att däcken skulle slängas i typ brännbart eller i ett kärl med en lite mer övergripande rubrik än just "däck". Hur okomplicerat som helst var det.

Well, know you know.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar