söndag 4 januari 2015

Strumpa till termos

God söndag!

Långledigheten bara fortsätter. Det är en sådan lyx att kunna ta så lång ledighet - hela tre veckor nästan. Så himla mycket tid att inte göra något och att acklimatisera in den nya pälsdamen i familjen.

Självklart har jag gjort en massa när jag inte gjort något. Som till exempel denna något annorlunda lösning till ett lattematte-problem jag haft.


Promenadtermosarna från Åhlens är superbra i utförandet, men har självaste temoseffekten är väl så där under vinterhalvåret. Jag har scannat marknaden och det finns inga termosar för promenad som är bättre än dessa.

Ja, så jag har helt enkelt stickat en värmestrumpa till dem :) Lite ironiskt, kanske, men dels så måste jag ju ha projekt till syjuntorna (även om denna faktiskt syddes hemma) och dels är det inget jobbigt för mig. Jag är redan inne på min andra strumpa till min stora mugg.


Den är testad några gånger också! Jag kan meddela att effekten är superbra. Den hjälper att hålla värmen. MVG.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar